Done and Done

Klar för dagen! Och åter igen var alla tre hästar riktigt fina idag, det gör mig riktigt motiverad! Zacke longerades först på morgonen. Drog ett lite längre pass för honom så han longerades i säkert 45 min. Därefter fixade jag lite i stallet, mockade, slängde in maten mm. Och sedan kom Rebecka ner och longerade Mona. Skulle ha tagit Shakira direkt efter det också men det blev alldeles för varmt tyvärr. Så drog mig upp till huset och tog det lugnt hela dagen. Fick ingenting roligt gjort på dagen utan satt mest framför tvn och gick sedan och la mig och sov en stund. Nu mot kvällen red jag Shakira på utebanan. Tog några språng på henne och hon kändes riktigt fräsch! Så otroligt rolig häst att rida och hoppa. Så ska bra riktigt kul att komma igång med henne nu! 
Imorn blir det samma visa, två hästar på morgonen och sedan en på kvällen. Däremellan ska vi iväg och bada till kalkbrottet. Med oss åker även Jessicas ponnyelev som är här på kurs, och självklart gårdens hund, tindra. 
En bild från måndags när jag red till mickis c-ponny lite. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0