Tyst ett tag..

Bloggen hat legat tyst i några dagar, dels för att jag haft ledigt och dels för att det inte hänt så mycket. Hästarna känns fräscha, även Shakira som idag fick hoppa en liten bana på 50cm. Hon tyckte att det var superkul! Och vi är båda lika taggade på att komma ut och tävla tillsammans. Mona känns super hon med! Hon är ju en sådan som man måste komma överens med på rätt sätt för att det ska funka. Vissa dagar går det bra, andra går det mindre bra helt enkelt. Inget att haka upp sig på utan ta passet som det kommer utan att tjura ur eller bli för arg. Oftast ger hon sig, men ibland är hon inte riktigt just där man vill ha henne. Zacke förvånar mig faktiskt. Även han har ju haft en tendens att vara lite upp och ner. Men det senaste veckan har han varit en riktig pärla att rida. Får se om vi kommer iväg på någon träning i veckan, då både Mona och zacke skulle behöva det. Shakira får fortsätta rulla på hemma ett litet tag till, och nu ska hon få rulla på småhinder iaf 2ggr i veckan. Har ca 3 v på mig att få henne tipptopp så nu är det dax att lägga in en högre växel. 
Imorn händer lite grejer på kvällen, inget jag kan berätta om nu p.g.a en massa faktorer och på onsdag kommer sharpman. På torsdag kommer äntligen mina föräldrar hem från Spanien och på fredag så ska jag hem över natten och umgås lite med dom för att sedan åka till Tierp och tävla på söndag. Mona och jag debuterar 140cm där så vi tränar och taggar för fullt nu!! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0