Jobba, jobba!

Idag är min andra dag här på upprätta gård där jag jobbar nu. Det är självklart lite ovant att gå upp såhär tidigt, men jag gillar det. Det känns inte riktigt som ett jobb utan en liten utökning på mitt vanliga liv bara. Igår startade jag upp dagen med morgonfodring, utsläpp, mocka 3 boxar och fixa lite höpåsar. Därefter lunchfodrade jag och var därmed klar med de "svåra" stallsysslorna. Valde att fixa hästarna på em, då det var alldeles för varmt för att rida på dagen, så låg fram till insläppet (vid 5) och solade och badade i poolen. Gick dock ut till stallet runt 4 och longerade zacke. Efter insläpp fick boogie komma ut på enskrittur och därefter longerade jag Mona.  Alla hästarna såg fina ut, och boogie får äntligen komma igång ordentligt efter koliken. Mot kvällen såg vi en film, och efter det gick jag ut och kvällsfodrade. 
Sitter nu och tar ett litet brake, innan jag gör klart de jag har kvar. Har hunnit mocka 4 boxar och har två kvar + 4 vattenhinkar att fylla. Därefter har jag några få höpåsar att fixa innan hovis kommer. Idag blir en lugn dag då Mona vilar och zacke och boogie ska ridas ut. Klara hänger med som sällskap och tar en av dom ut. Tänkte försöka komma iväg till Täby centrum senare och shoppa men vi får se om de blir innan eller efter insläppet. Nu är de dax att gå tillbaka till sysslorna och sedan ska jag ta mig ett dopp i poolen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0