Tråkigt väder..

Har precis kommit upp till huset efter att ha morgonfodrat hästarna nu på morgonen. Det är mulet och duggar lite idag men min kropp verkar tycka att det passar bra in att bli litesmåsjuk nu lagom till midsommar. Har ont i halsen dessutom så ska försöka hitta vattenkokaren och fixa lite te snart. Annars så går hästarna riktigt bra. Boogie fick hoppa lite igår, mest gymnastik fast ändå lite högre i slutet. Hoppade kavaletti - studs - kavaletti - två galoppsprång - oxer - ett galoppsprång - bom. Dock tjatade jag ihop serien en del sårbart hon skulle få tänka själv och göra mer plats åt sig själv och jäklar vad fin hon var! Mona gjorde jag samma sak med fast mycket lägre. Man märkte att hon fick en del mjölksyra i slutet men hon gjorde det ändå riktigt bra. Zacke blev longerad igår. På fm. Var jag även på kliniken med Shakira som repar sig bra. Tanken var att både boogie och Mona skulle få komma ut idag men p.g.a vädret så tror jag att vi håller oss i ridhuset iaf. 
Midsommar närmar sig och en fest planeras här. Hoppas dock på bättre väder! Jessica landar på em. Hemkommen från Italien så ska hämta upp henne på Arlanda och sedan blir det raka vägen till systemet! Imorn blir det snabba puckar om jag ska hinna vara klar och dessutom midsommar-fixad till kl. 15... 



 Fina hästarna gjorde riktigt bra ifrån sig på runsten! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0