Välkomna tillbaka..

 
Svårt att komma på en bra rubrik när man helt plötsligt, flera månader senare väljer att börja skriva lite på bloggen igen. Det är igentligen väldigt mycker som spelar in på just den punkten, men nu handlar de dels om sponsorers vilja och för att jag tycker att det ska bli så roligt att få uppdatera lite under årets inomhus- SM.
 
Vet inte riktigt vart jag kan placera mig själv i detta läge, då jag känner mig både nervös och stressad över att SM närmar sig så himla fort. Det var en helt annan sak förra året när det var ens första SM som man startade, nu plötsligt så börjar kraven ramla in, och pressen börjar pumpa på rätt bra.
 
Det är faktiskt väldigt tråkigt att jag nu gått in på mitt absolut sista Young Rider-år. Nästa år kommer bli betydligt tuffare, och det är och kommer alltid vara tråkigt att se sig själv "ta ett steg tillbaka" vilket man automatiskt kommer att göra iom att man går upp i årsgruppen som senior. Jag tvivlar absolut inte på mina hästar i det läget, utan det kommer mer handla om ens egen rutin, som man måste jobba stenhårt med för att kunna fajtas med de äldre ryttarna som har flera års mer erfarenhet på hästryggarna.
 
Men, nog om den ångesten.. det är ju faktiskt ett helt år kvar!
Jag startat upp mitt sista YR - år med att åka till Helsingborg redan nästa helg. Där gäller det att knipa ihop några poäng till för att klättra upp några ynka steg på listan till Skandinavium. Åker dit med båda hästarna, och beger mig sedan direkt till Borås, och SM 2015. Även detta år så är det bara Dakar som startar i just SM-klasserna, men iår får Boogie följa med och rida lite kringklasser. Hon fick ju kolik förra året och fick tyvärr inte följa med..
I Borås går även det absolut sista kvalet till Skandinavium, och jag håller alla tummar, tår och hovar och hoppas att de sista poängen kan ta oss dit. Det är absolut en STOR dröm iår. Att få rida in på Arenan under Göteborg Horse Show hade varit så sjukt kul!
Om vi lyckas ta oss dit, så är det GHS under sista helgen i februari om jag inte mins fel, och efter det så blir det nästan en hel månads uppehåll under mars månad för att komma igen i April.
 
Peppar iaf otroligt mycket för det här året och önskar mig själv ett år av framgång och fortsatt friska hästar!
 
 
bild från SM 2014

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0